יש לי חבר מקסים, שעושה מסע מקסים בפלטפורמה חברתית, של X ימים להשגת מטרה מסויימת. אני מתנצל על הדיסקרטיות, אבל אני הולך לכתוב כביכול "נגדו", למרות שאני בעדו ואנחנו עוזרים זה לזה.
הוא מתעסק במסע הנוכחי בהגדלת קשרים, מתוך מטרה לקחת פוזיציה מאוד ייחודית, והוא גם מחפש דווקא חברת סטארט-אפ במקום X שרוצה את העזרה המיוחדת שלו להגיע למקום Y.
אז אמרתי לו שיכול להיות מאוד מעניין אם הוא היה יכול לעשות טבלת קשרים כזו, משהו בסגנון של כל יום כמה קשרים חדשים הוא יצר, ואז כמה מתוך זה יצר פגישות או קשרים אחרים שיצרו פגישות.
וכמה מתוך זה יצר לידים רלוונטים.
תחשבו בערך ככה
תוצאה בליד | תוצאה בקשרים אחרים | תוצאה בפגישות | קשר עם | יום במסע |
0 | 2 (ראובן, שמעון) | 0 | אריאל | 1 |
1 | 0 | 1 | דניאל | 2 |
1 | 0 | 2 | אליהו | 3 |
0 | 1 | 0 | ראובן | 38 |
2 | 4 | 4 | שמעון | 39 |
אז דבר ראשון אנחנו רואים תוצאות מאוד מדידות של מסע כזה, ובדיוק כמה מהר ידידנו יודע לעבוד.
ויתירה מזו, זה גם הדרך שלו להראות ללקוח את התוצאה שהוא יודע להביא, בתוך החבילה של הפוזיציה המיוחדת שהוא רוצה.
יתירה מזו, מאוד מעניין לראות איך כל קשר יכול להתנפח, כי ע"י אריאל בעצם הוא הגיע לעוד 2 ששלחו אותו לעוד 5 קשרים, שבתוך זה היה 4 פגישות ו2 לידים, וזה יכול להתגלגל לעוד ועוד.
הוא טען עלי אחרי זה שתוצאות מדידות לא רלוונטיות עבורו כי המטרה היא המסע. אבל יסלח לי אותו אהוב (וכך אמרתי לו), זה שקר. כי התוצאה המדידה הכי ברורה שהוא מחפש זה מציאת הפוזיציה הייחודית שלו. זה כבר תוצאה מדידה של 1 או 0.
אז הוא טען שמצד שני הוא לומד דברים חפשים, מכיר דברים חדשים, מגלה בעצמו יכולות חדשות, וכל זה יהיה לעזר לפוזיציה שלו. אבל יסלח לי אותו אהוב (וכך אמרתי לו), זה שקר.
כיוון שכמו שתכנת למד עוד שפת תכנות, הוא עוד לא מתכנת עד שהוא לא מתחיל לעבוד ומביא תוצאות, ואפשר למדוד אותן (פרוייקט של נניח 1000 שח הוא עשה בנניח 4 שעות, הרווח כך וכך).
ואיש מכירות שלמד קורס מכירות הוא לא איש מכירות לפני שהוא התחיל למכור (ומכר X פריטים תוך Y שעות ע"י Z טלפונים)
ואיש שיווק וכו עד שהוא לא לקח חברה ועשה קמפיין ב1000 שח והביא 20 לידים, נניח.
לכן, כל מה שהוא למד צריך לעבור את מבחן המדידה בעתיד, ע"י אותה פוזיציה, וליישם את זה, ולהביא את אותו הסטארט-אפ ממקום A עד מקום B תוך X ימים. כמו כן לבחון את אותו הסטארט-אפ אם הוא רלוונטי, האם מתוך 5 שאתה בוחן ובחרת 2, האם באמת שתיהם רלוונטים? זה 100% דיוק.
נניח עזרה למציאת מועמדים/HR?
קיבלת 100 מועמדים, כמה סיננת? האם 8 או 16?
מתוך אלו כמה היו רלוונטים ע"י הראש צוות, 4 או 9?
מתוכם כמה התקבלו, 1 או 5?
גם מסעות רוחניים, כגון שלום בית, רגיעה, חיפוש עצמי, בלי תוצאות מדידות הם יכולים בקלות להיות בזבוז זמן, או שאתה עובד על עצמך.
כן, הסכנה הגדולה ביותר ב"מסע" לא מדיד הוא שאתה מרמה את עצמך, ומאבד זמן יקר.
קוראים לזה loop holes, כלומר שאתה מסתובב סביב עצמך. עושה אותו דבר ללא תוצאה וללא אפשרות יציאה.
ניתן דוגמאות:
פלוני הלך לשלום בית, עושה פגישה בשבוע. הוא מרגיש שהוא מאוד מתקדם ומבין מלא דברים. האם ה"מסע" שלו אמיתי?
הבה נתבונן, האם אישתו מרוצה? האם הילדים מרוצים? האם הם רבים פחות פעמים? האם יש להם יותר ימים רומנטיים?
מה הם הloop holes שצריך להזהר מהם?
נניח שפלוני מדווח שהם מדברים יותר זמן, האם זה זמן איכות או שהם טוחנים מים, או גרוע מכך, הוא משגע אותה על הדברים החדשים שהוא למד אבל לא מיישם?
נניח שהם לא רבים על הדברים שהם היו רבים פעם, האם הם לא פשוט החליפו בלריב על דברים חדשים?
נניח שהוא מבין את נפשו ומה נפשו צריכה, האם הוא גם מבין את נפשה שלה ומה שהיא צריכה?
במקרים כאלו, המסע שלו דמיוני, והקיר שהוא הולך להתנגש בו בעוצמה, בדרך.
אלמוני עושה מסע רוחני, לחפש את עצמו ולהרגע, האם הוא באמת כועס פחות פעמים?
האם הוא "כאילו" כועס פחות פעמים, כי הוא כבר לא מפתרץ וצועק, אבל מצד שני הוא כועס ושומר בבטן?
הוא הרי צריך באמת להגיע למצב שהשני באמת לא מכעיס אותו בכלל.
דוגמא עסקית קלאסית, פלוני לומד מלא על מכירות ושיווק, עושה מלא פעולות, מקבל אפילו טלפונים ולידים, ואולי אפילו סוגר עסקאות. אבל המחזור לא גדל. אז "מה הועילו חכמים בתקנתם?"
אנחנו תמיד תמיד תמיד רוצים תוצאות מדידות, ולא משנה מה אנחנו עושים. כי זה פשוט החץ שמצביע לנו האם אנחנו בדרך הנכונה או לא. ניחא אם אני לומד תחביב, זה לא באמת קריטי, העיקר שאני נהנה. אבל אם יש לי מטרה לעתיד, שאני רוצה לגדול, להצליח, למצא פוזיציה, עבודה, שלום בית, נטוורקינג, יעוץ, לתכנת, למצא עבודה...
אני חייב תוצאה מדידה.
יש לך שאלות?
אתה צריך עזרה?
לחץ למעלה על צור קשר, וקבע פגישה.